דף הבית אודותינו מהי קבוצת מיקוד ? להצטרפות מה חדש שאלות ותשובות צור קשר המומלצים שלנו
מהי קבוצת מיקוד ?

קבוצת מיקוד הינה מפגש של כ 8-12 אנשים, שהינם צרכנים בעלי פרופיל מסויים ומשותף (כגון אמהות לילדים בגילאים 6 עד 10) לצורך דיון קבוצתי שמנוהל ומכוון  ע"י מנחה מקצועי ומיומן. תפקידו של המנחה הוא לעורר דיון עם כמה שיותר משתתפים תוך כדי יצירת אוירה מעניינת וחיובית, בה אנשים מרגישים נח להביע את דעתם. משך המפגש הינו כשעה וחצי עד שעתיים ובסיומו מקבל כל אחד מהמשתתפים תגמול בתווי שי, כהוקרה עבור הזמן שהקדיש. המפגש מתקיים בחדר נעים ונח עם כיבוד קל ושתיה.

קבוצת המיקוד היא כלי רב עוצמה בתחום מחקרי השיווק והפרסום, היות וניתן באמצעותה לאפשר הבנה טובה יותר של מערכת השיקולים שמפעילים הצרכנים וכיצד מתקבלת החלטה לגבי רכישת מוצר אחד על פני משנהו. קשה למצוא חברה במשק שאינה משתמשת בקבוצות מיקוד אם לבדיקת אריזות חדשות, שרותים חדשים, סרט פרסומת או סלוגן.

במקרים רבים תוצאות של הסקר הכמותי (זה המתבצע טלפונית) לא נותנות לנו אפשרות לקבל אמירה ממשית ותוצאה חד-משמעית שאותה ניתן להקיש מהנתונים ולכן תפקידה של קבוצת המיקוד הוא ברוב המקרים להבהיר שאלות מעורפלות בעיקר כאשר נדרשת העמקה ותובנות פסיכולוגיות שמחקר כמותי אינו יכול להגיע אליהן.